loader-img
loader-img-2
داکت اسپلیت برای 100 متر

داکت اسپلیت یکی از نوع‌های سیستم‌های تهویه مطبوع است که شامل یک واحد داخلی و یک واحد خارجی بوده و این دو واحد از طریق لوله های مسی بهم متصل می شوند. یونیت داخلی که در فضای داخلی خانه و در سقف کاذب و یونیت خارجی در محیط بیرون مثل بالکن، پشت بام و... نصب و راه اندازی می شود. همیشه هنگام خرید داکت اسپلیت از نکات مهمی که باید به آن دقت شود انجام ظرفیت سنجی درست با در نظر گرفتن شرایط تاثیرگذار مانند شرایط جغرافیایی، تعداد درب و پنجره ها، کاربری محیط، تعداد افراد و غیره می باشد که به وسیله کارشناس صورت می گیرد. در هر فضایی بسته به نوع اداری، مسکونی و یا تجاری بودن آن و متراژی که دارد یک داکت اسپلیت با ظرفیت مشخص کاربرد دارد. ما قصد داریم تا در این مقاله به بررسی انتخاب داکت اسپلت برای 100 متر و نکات مربوط به آن بپردازیم بنابراین با ماه همراه باشید:

 

عوامل مهم در انتخاب داکت اسپلیت برای 100 متر

برای انتخاب مناسب یک داکت اسپلیت برای 100 متر، باید به عوامل زیر توجه کنید:

  1. بار حرارتی: برآورد بار حرارتی فضا بر اساس اندازه شرایط تاثیرگذار. معمولا برای یک فضای 100 متری از داکت اسپلیت 36000 استفاده می کنند.
  2. رده انرژی: معمولا رده انرژی بر روی داکت اسپلیت‌ها قرار گرفته شده است. رده‌های بالاتر مانند A نشان دهنده کارایی بیشتر و مصرف انرژی کمتر هستند. توجه کنید بهتر است به دنبال داکت اسپلیت هایی با رده انرژی بالا باشید مزایای بیشتری برای شما خواهد داشت.
  3. ظرفیت سرمایش و گرمایش: برای فضای 100 متری، باید یک داکت اسپلیت با ظرفیت مناسب برای سرمایش و گرمایش انتخاب کنید. ظرفیت سرمایش و گرمایش واحد داخلی باید بتواند بار حرارتی فضا را تامین کند.
  4. نویز: بررسی سطح نویز تولیدی توسط داکت اسپلیت نیز مهم است. توجه داشته باشید که داکت اسپلیت‌های با کیفیت تر دارای سطح نویز کمتری هستند.
  5. نصب و نگهداری: بررسی نیاز به نصب و نگهداری داکت اسپلیت نیز اهمیت بالایی دارد. بعضی از اسپلیت کانالی ها نیاز به تعویض فیلترها و سرویس دوره‌ای دارند.
  6. با توجه به این عوامل، بهتر است با یک تکنسین مجرب در زمینه سیستم‌های تهویه مطبوع مشورت کنید تا بتوانید داکت اسپلیت مناسبی را برای فضای 100 متری خود انتخاب کنید. البته در ادامه ما به بررسی مختصری از این موضوع خواهیم پرداخت:

عوامل مهم انتخاب داکت اسپلیت برای 100 متر

 

بهترین ظرفیت داکت اسپلیت برای 100 متر

بدون در نظر گرفتن شرایط خاصی داکت اسپلیت 36000 که 3 تن تبرید نیز می باشد، یکی از ظرفیت های داکت اسپلیت است که برای فضایی با متراژ 100 متر بسیار مناسب می باشد. از ویژگی های کلی داکت اسپلیت 36000 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گاز مبرد: گاز مبرد این دستگاه بسته به نوع و برند آن می تواند متفاوت باشد. امروزه در بیشتر داکت اسپلیت ها از جمله ظرفیت 36 هزار از گاز r410a استفاده می شود که با محیط سازگارتر است. 
  • رده انرژی: رده انرژی دستگاه بر اساس نوع آن A و یا B خواهد بود .
  • برق مصرفی: نوع برق مصرفی آن تکفاز و یا سه فاز می باشد.

 

بهترین ظرفیت داکت اسپلیت برای 100 متر

 

محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت برای متراژ فضای موردنظر

برای تعیین ظرفیت مناسب داکت اسپلیت برای هر فضایی از جمله متراژ 100 متری، معمولا از یک محاسبه ساده استفاده می کنند. این محاسبه براساس برآورد بار حرارتی فضا و ضریب تبادل حرارتی می باشد. یک متداول ترین روش ها برای محاسبه ظرفیت سرمایش داکت اسپلیت به صورت زیر است:

  1. محاسبه بار حرارتی: ابتدا باید بار حرارتی فضا را برآورد کنید. این بار حرارتی شامل عواملی مانند اندازه اتاق، شیوه ساخت، جهت‌گیری نسبت به خورشید، نوع نورپردازی و تجهیزات برقی است. 
  2. استفاده از ضریب تبادل حرارتی: در مرحله بعد، با استفاده از ضریب تبادل حرارتی، بار حرارتی را به ظرفیت سرمایش داکت اسپلیت تبدیل می‌کنیم. ضریب تبادل حرارتی نشان می‌دهد که هر واحد توان سرمایش چه مقدار بار حرارتی را تأمین می‌کند. معمولا این ضریب بر روی مشخصات فنی داکت اسپلیت‌ها درج شده است.

 

در هر صورت، برای دقیق‌تر و بهینه‌تر شدن انتخاب، می توانید از متخصصان سایت تهویه مطبوع مهاجر در این زمینه کمک بگیرید تا به شما بهترین داکت اسپلیت برای نیازهای خاص فضای شما را معرفی نمایند.

محاصبه ظرفیت داکت اسپلیت بر اساس متراژ فضا

نتیجه گیری

به صورت کلی نکاتی که باید هنگام خرید داکت اسپلیت برای 100 متر به آن توجه کنید شامل این است که دستگاه را برای چه منطقه آب هوایی می خواهید؟ اگر محل زندگی شما گرمسیری باشد، باید از نوع داکت اسپلیت حاره ای و اگر آب و هوایی معتدل داشت از دستگاه ها نوع معمولی استفاده می شود. همچنین از آنجایی قصد تامین سرمایش و گرمایش برای یک فضای 100 متری را دارید همانظور که در ابتدا مقاله گفته شد داکت اسپلیت 36000 برای شما مناسب خواهد بود. اینکه دستگاه شامل چه ویژگی و مشخصات فنی نیز باشئ بستگی به برند و مدل آن داردو به عنوان مثال اگر قصد پرداخت هزینه بیشتری را داشته باشید سایت مهاجر خرید داکت اسپلیت اینورتر را به شما پیشنهاد می کند زیرا در مدت زمان به کاهش هزینه های برق کمک خواهد کرد. همچنین انتخاب دستگاهی که دارای گاز مبرد R410A، رده انرژی A و برند معتبر شامل وستن ایر، ال جی، وست کول، هایسنس و... باشد را توصیه می کند.

 

دیدگاه شما
حنانه محسنی حنانه محسنی
11 شهریور 1402

سلام میشه بگید اصلا چه جوری ظرفیت مناسب برای متراژی که داریم و حساب کنیم؟

تهویه مهاجر تهویه مهاجر

سلام دوست عزیز. داکت اسپلیت اینورتر 30000 گرین دارای رده انرژی کم مصرف A است و کمپرسور آن هم روتاری برند هیتاچی می باشد.

2020 © Copyright - almaatech.ir