loader-img
loader-img-2
افزایش طول عمر کولر گازی

کولر گازی یک دستگاه‌ مهم در سیستم‌های تهویه هواست که در فصول گرم سال برای خنک کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یکی از چالش‌هایی که کاربران با آن روبرو هستند، طول عمر کوتاه کولر گازی است. البته این موضوع به دلیل عوامل مختلفی اتفاق می‌افتد و می‌توان با کنترل آن‌ها به افزایش طول عمر کولر گازی کمک کرد. عواملی که باعث کاهش عمر دستگاه می‌شوند عبارتند از:

  • کولر گازی حاوی فیلتر و ‌قطعات مختلف دیگر است که اگر به موقع تمیز، تعمیر و حتی تعویض نشوند، می‌توانند به کاهش طول عمر دستگاه کمک کنند.
  • استفاده بیش از حد از کولر گازی می‌تواند به موتور دستگاه فشار وارد کرده و عمر آن را کاهش دهد.
  • کولر گازی باید با توجه به شرایط محیط و حتی آب و هوا خریداری شود. در غیر اینصورت نه تنها عملکرد درستی ندارد، بلکه به مرور زمان فرسوده شده و از بین می‌رود.
  • دستگاهی که از قطعات و مواد بی کیفیت ساخته شده باشد، عمر طولانی نخواهد داشت. 

 

راهکارهایی جهت افزایش طول عمر کولر گازی

از آن‌جایی که کولر گازی در فصل تابستان به طور مداوم روشن است، به مرور زمان کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد. بنابراین در ادامه قصد داریم روش‌هایی را در جهت افزایش طول عمر کولر گازی مطرح کنیم تا بتوانید حتی یک دستگاه معمولی را مدت زمان طولانی‌تر داشته باشید. 

 

1.نصب صحیح

پیش از خرید کولر گازی حتما شرایط و محل نصب را به طور کامل بررسی کنید و فضای بازی را برای آن در نظر بگیرید. زیرا اگر حتی یک قطعه در مکان نادرستی نصب شود، کل سیستم با مشکل رو برو خواهد شد. به عنوان مثال جریان هوا باید به خوبی میان منابع داخلی و خارجی برقرار شود تا بتواند محیط را خنک کند. برای اطلاع بیشتر درباره محوه نصب کولر گازی می توانید مقاله نکات مهم نصب کولر گازی و اسپیلت را مطالعه کنید.

 

2.نگهداری مناسب از قطعات

کولر گازی قطعات مختلفی دارد که باید به موقع تمیز یا تعمیر شوند. یکی از این قطعات فیلتر است که به گردش جریان هوا و جلوگیری از ورود گرد و غبار کمک می‌کند و عملکرد بهتر آن می‌تواند عمر دستگاه را افزایش دهد. کندانسور نیز قطعه دیگری است که باید آن را به صورت دوره‌ای کنترل کرد تا از مصرف بی رویه انرژی که دلیلی برای کاهش عمر کولر گازی است، جلوگیری شود.

راهکارهای افزایش طول عمر کولرگازی

3.استفاده از محافظ برق

کولر گازی برای کار کردن نیاز به جریان برق قوی دارد. به ویژه چون در ساعت‌های گرم روزهای تابستان استفاده می‌شود، ممکن است نوسانات برق و اتصالی انفاق بیفتد و در نهایت دستگاه بسوزد. به همین علت حتما از یک محافظ برق برای آن استفاده کنید. 

 

4.تنظیم دمای اتاق و عدم استفاده بی رویه از کولر گازی

در فصل تابستان دمای اتاق بسیار بالا می‌رود و نیاز است که کولر گازی به طور مداوم روشن باشد. اینکار به شدت به موتور دستگاه فشار وارد کرده و باعث سوختگی آن می‌شود. برای حل این مشکل می‌توان بین دفعاتی که کولر روشن می‌شود، وقفه ایجاد کرد یا با کاهش مصرف برق و خاموشی وسایل برقی دیگر، دمای اتاق را تا حدودی کنترل کرد. 

 

کلام آخر

کولر گازی یکی از دستگاه‌های بسیار مهم در زمینه تهویه هواست که باید کیفیت و قدرت کافی را داشته باشد. بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را به خرج داد تا عمر طولانی‌تری پیدا کند. برای افزایش طول عمر کولر گازی، علاوه بر موارد عنوان شده، نگهداری و تعمیرات منظم، عملکرد صحیح و استفاده از قطعاتی با کیفیت مناسب، راهکارهای دیگری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. با انجام این کارها می‌توان نیاز به تعویض زودهنگام را تا حدودی کاهش داد. این اقدامات نه تنها هزینه‌های تعمیر و تعویض را کاهش می‌دهند، بلکه به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کنند.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir