loader-img
loader-img-2
ساختار کمپرسور کولر گازی گرین با گاز R22

ساختار کمپرسور کولر گازی گرین با گاز R22 یا کولر‌های گازی قدیمی به نحوی است که بعد از هم دما شدن محیط با دمایی که کاربر برای کولر گازی تنظیم کرده است موتور کمپرسور کاملا خاموش شده و منتظر زمان راه‌اندازی مجدد می‌شود در صورتی که در کولر گازی‌های اینورتر گرین کمپرسور به هیچ وجه از مدار خارج نشده تا برای روشن شدن دوباره نیاز به جریان بالا نداشته باشد؛ البته این تنها مزیت کولرهای گازی اینورتر گرین نیست.

مزیت دیگر آن شروع کار کمپرسور در دور پایین بوده که به صورت تدریجی‌ دور موتور افزایش می‌یابد به این ترتیب با استارت و اتلاف انرژی روبرو نیستیم حتما شیرهای انبساطی‌ در مسیر کمپرسور تعبیه شده که در مصرف برق اولیه صرفه جویی‌ می‌کند تا به عنوان مثال یک دستگاه  24000 BTU/h  که بین 7 تا 10 آمپر مصرف برق دارد به سطح مصرف 3 الی 5 آمپر برسد یعنی میزان مصرفی پایین‌تر از کولر آبی‌ 7000 که حدود 7 آمپر می‌باشد.

همچنین میتوانید در ارتباط با تفاوت گاز r410 و r22 نیز اطلاعات کسب بفرمایید

 

- گاز مصرفی این کولر اسپلیت R410a بوده که بسیار سردتر از گاز R22 می‌باشد. ضمنا دمای جوش گاز R410a بسیار بالا تر از گاز R22 است. این دو تفاوت در سیستم‌های تهویه متبوع نقش بسیار سازنده‌ای دارند.

- گاز R410a که با نام پورون شناخته می‌شود و استاندارد ایالات متحده آمریکا تا سال 2015 را به خود اختصاص می‌دهد نام علمی‌ این گاز هیدرو فلوئوروکربن (HFC) است که آسیبی هم به لایه‌ی اوزون نمی‌رساند. با اینکه اغلب واحد‌های تهویه هوا به طور خودکار از گاز R410a استفاده می‌کنند باز هم لازم است قبل از خرید نوع گاز مورد استفاده را بررسی‌ نمایید.

- روان‌کاری R410a توسط روغن مصنوعی و R22 توسط روغن معدنی می‌باشد.

- هزینه‌ی اولیه‌ی شارژ گاز R410a بیش‌تر از گاز R22 در کولر گازی‌های گرین می‌باشد ولی‌ طول عمر گاز R410a بیش‌تر از گاز R22 است.

 

دیدگاه شما

2020 © Copyright - almaatech.ir